Du har nu fundet ud af, at fejlen ligger i parabolsignalet, det skal vi selvfølgelig have løst
Har du flere TV-bokse, er det en god idé at kontrollere, om fejlen opstår på alle dine TV-bokse eller kun på den enkelte.
Fejl på kun én TV-boks
Forekommer fejlen på kun på én TV-boks, kan du i mange tilfælde løse fejlen ved at foretage en afisolering af dit antennekabel. Det er som regel nok at, afisolere kablet i den ende, som er tilkoblet din TV-boks.
Vi anbefaler, at du lader den inderste kobberleder stikke 5-7 mm. ud over skruemekanismen.
Her er en videoguide, til afisolering:
Hvis ikke ovenstående løser udfordringen, ligger fejlen enten i din TV-boks eller i selve antennekablet.
For at udelukke at det er TV-boksen, som er defekt, kan du teste boksen med et andet antennekabel.
Fejl på flere TV-bokse
OBS! Fejlen kan opstå i forbindelse med uvejr. Er der kraftig regn, sne eller blæst, skal du vente med at løse fejlen, indtil at vejret har lagt sig.
Oplever du samme udfordring på flere af dine TV-bokse ligger fejlen i selve parabol installationen og dette kan være mere indviklet, derfor er du meget velkommen til at kontakte os og tale om en løsning til dig. Du kan finde vores kontaktoplysninger her.
Du kan også gå lige til sagen og læse om vores servicetjek her.